Warsztaty

Serdecznie zapraszamy na zajęcia teoretyczno-praktyczne do naszej pracowni kulinarnej w Natolinie k. Grodziska Mazowieckiego (20 min. drogi od centrum Warszawy autostradą A2!).

Warsztaty są jednodniowe i poświęcone konkretnemu tematowi np. kuchni makrobiotycznej, 5-ciu Przemian, bezglutenowej, bezcukrowej, oczyszczającej, ziołowej… Podczas zajęć omówimy teorię i rzucimy się w wir zadań praktycznych, aby przećwiczyć jak najwięcej potraw. Główny nacisk kładziemy na praktykę i dobrą zabawę z gotowaniem!

Każdy uczestnik otrzyma skrypt z teorią oraz wieloma przepisami, w tym gotowanych potraw. Uczestnikom zapewnimy też całodzienne wyżywienie.

Zajęcia odbywają się w soboty, od 10:00-17:00.

Koszt warsztatów – 280 zł / 1 sesja.
Chęć uczestnictwa prosimy zgłaszać pod adresem: agnieszka@macrobiosbar.pl lub numerem telefonu: 535-340-680.

Grupy są kameralne – maksymalnie 12 osób. Celem potwierdzenia rezerwacji miejsca należy przesłać do nas wiadomość i wpłacić zaliczkę w wysokości 50% ceny wybranego warsztatu. W razie rezygnacji z warsztatu w okresie krótszym niż 2 tygodnie przed warsztatami należy znaleźć „zastępstwo”, bo w przeciwnym razie zaliczka jest bezzwrotna.

Plan warsztatów
– zima / wiosna 2017:

14.01.17 r. – „Smacznie, zdrowo – bezglutenowo”
08.04.17 r. – „Makrobiotyczna Wielkanoc”
22.04.17 r. – „Wiosenne sprzątanie organizmu”
13.05.17 r. – „Smacznie, zdrowo – bezglutenowo”
27.05.17 r. – „Ziołowe gotowanie”

 

Plan warsztatów – jesień 2016:

24.09.2016 r. – „Festiwal warzyw” – podstawy Makrobiotyki – najciekawsze warzywa w najsmaczniejszych odsłonach!

To już za tydzień! Zostały jeszcze tylko 4 miejsca!

W programie: Makrobiotyka – więcej niż tylko styl odżywiania, talerz makrobiotyczny – kategorie produktów oraz techniki gotowania. Dodatkowo równowaga kwasowo-zasadowa.

Omówimy podstawy makrobiotyki i przedstawię wartościowe warzywa, które odeszły do lamusa (np. topinambur, pasternak, jarmuż itp.) oraz całą plejadę dyń (Hokkaido, piżmową, ambar, makaronową), ale podzielę się też najlepszymi pomysłami co z nich zaskakującego i smacznego zrobić na słono i słodko. Warzywa będą pochodzić z naszej mazurskiej uprawy biodynamicznej.

A oto menu gotowanych potraw:
Krem z kaszy jaglanej z owocami i bakaliami z polewą z masła orzechowego
Bulion warzywny jako baza do gotowanych potraw
Krem z pasternaku z płatkami migdałów i chipsami z jarmużu
Kasza jęczmienna z grzybami Shiitake, boczniakami i koperkiem
Ryżowe jeżyki z tofu, Shiitake i imbirem
Sałatka z dynią Hokkaido, rukolą i suszonymi pomidorami
Wegański sernik dyniowy na kruchym karobowym spodzie
Wegańskie pralinki owsiane z bakaliami w kokosie, sezamie i karobie
Chleb orkiszowy na zakwasie z ziarnami
Pasta słonecznikowa na 3 różne sposoby: z kiszonym ogórkiem i koperkiem, z pomidorami i rukolą oraz jabłkiem i majerankiem

 

29.10.2016 r. – „Smacznie, zdrowo – bezglutenowo”

Przybliżę problem wszechogarniającego nas glutenu oraz pokażę jak upiec smaczne i bezpieczne chleby (nawet na zakwasie, który zawsze wychodzi), zrobić inne mączne potrawy (np. pierogi, naleśniki, kluseczki) oraz desery z mąk naturalnie bezglutenowych zbóż (prosa, gryki, ryżu, amarantusa, kukurydzy, komosy ryżowej, miłki abisyńskiej) oraz z orzechów (mąki migdałowej, kokosowej) i grochów (mąki sojowej, z cieciorki) unikając wysoce przetworzonych gotowych składników bezglutenowych, które mogą prowadzić do cukrzycy.

A oto menu gotowanych potraw:
Chleb z kaszy gryczanej (za zakwasie, który zawsze wychodzi!)
Chleb wieloziarnisty (z gryki, teffu, komosy ryżowej i amarantusa) na zakwasie, który również zawsze wychodzi!
Chrupki chlebek jaglany z sezamem
Pasty na chleb – wedle życzenia – prosze o zgłaszanie życzeń: czy na bazie fasolek (np. hummus, smalczyk), ziaren np. słonecznika, czy warzyw z orzechami?
Kisz na spodzie z polenty z różnymi nadzieniami: prowansalki lub z batatów z porami i kaparami, z jabłkiem, porem, rodzynkami i orzechami nerkowca – do wyboru
Wegańskie pierogi „prawie ruskie” z tofu i/lub zieloną soczewicą z cząbrem i majerankiem ze skwarkami z wędzonego tofu i cebulką
Zielone kopytka z kaszy jaglanej ze szpinakiem

Wegański sernik z kaszy jaglanej z wiśniami i czekoladą daktylową
Pralinki z kaszy jaglanej z migdałem w kokosie (bez cukru)
Biszkop z fasoli bez mąki z konfitura agrestową własnej roboty

Aby nie było zbyt zbożowo ugotujemy też pyszny krem z czerwonej soczewicy z mlekiem kokosowym z trawą cytrynową i zrobimy sałatkę z topinamburu z koprem włoskim. Zapewniam, że wszystko będzie MNIAM!

19.11.2016 r. – Kuchnia 5-ciu Przemian – podstawy dietetyki w TCM

Wprowadzę w świat Tradycyjnej Medycyny Chińskiej i przedstawię jej podstawy. Omówimy zasady gotowania wg 5-ciu Przemian, podział produktów na Elementy (Przemiany) i ich termikę. Ugotujemy wiele pysznych potraw, które będą lepiej zrównoważone energetycznie, smaczniejsze i lepiej trawione oraz przyswajane. Podpowiem również jak uprościć sobie prace w kuchni oraz przyswajanie zasad i praktyk kuchni 5-ciu Przemian.

03.12.2106 r. – „Zdrowe desery bez…” – (cukru, nabiału, glutenu i tłuszczów zwierzęcych)

Zaproponuję szereg naturalnych zamienników cukru nawet trzcinowego: z kwiatów kokosa, ksylitol, stewię oraz bakalie i owoce. Omówię dobre tłuszcze roślinne i ciekawe zamienniki mleka oraz śmietany. Do tego zrobimy kruche ciasto i inne smakowitości bezglutenowe. Pokażę pomysły na słodkie i smaczne desery wykluczając część lub nawet wszystkie z wymienionych powyżej składników w jednym deserze. Dla dorosłych i dzieci, idealny temat przed Mikołajkami.

_________________________________________

Plan warsztatów – zima / wiosna 2016:

1. Smacznie, zdrowo i bezglutenowo

Przybliżę problem wszechogarniającego nas glutenu oraz pokażę jak upiec smaczne i bezpieczne chleby, zrobić inne mączne potrawy (np. pierogi, naleśniki, kluseczki) oraz desery z mąk naturalnie bezglutenowych zbóż (prosa, gryki, ryżu, amarantusa, kukurydzy, komosy ryżowej, miłki abisyńskiej) oraz z orzechów (mąki migdałowej, kokosowej) i grochów (mąki sojowej, z cieciorki) unikając wysoce przetworzonych gotowych składników bezglutenowych.
Termin: 27.02.2016 r.

2. Gruntowne odkwaszanie organizmu

Równowaga kwasowo-zasadowa to podstawa naszego zdrowia, ale i dobrego samopoczucia, wigoru, energii do działania i dobrego humoru! Zaproponuję szereg metod odkwaszania i oczyszczania organizmu oraz przedstawię „żywą wodę” o pH 9,5 i ORP -400. Ugotujemy szereg potraw w oparciu o 100% dietę warzywno-owocową dr Ewy Dąbrowskiej: z określonych warzyw i owoców, na wodzie, bez dodanych tłuszczy, białek i węglowodanów. Co więcej przekonam, że to jedzenie może być smaczne 🙂
Termin: 12.03.2016 r.

3. Zdrowe desery bez… (cukru, nabiału, glutenu i tłuszczów zwierzęcych)

Zaproponuję szereg naturalnych zamienników cukru nawet trzcinowego: z kwiatów kokosa, ksylitol, stewię oraz bakalie i owoce. Omówię dobre tłuszcze roślinne i ciekawe zamienniki mleka oraz śmietany. Do tego zrobimy kruche ciasto i inne smakowitości bezglutenowe. Pokażę pomysły na słodkie i smaczne desery wykluczając część lub nawet wszystkie z wymienionych powyżej składników w jednym deserze. Dla dorosłych i dzieci 🙂
Termin: 07.05.2016 r.

4. Ziołowe gotowanie

Zaprezentuję szereg zapomnianych ziół i kwiatów jadalnych, m.in.: pokrzywę, jasnotę białą, bluszczyka kurdybanka, mniszka lekarskiego, kwiat czarnego bzu, akacji i inne. Pójdziemy na łąkę i nazbieramy chwastów na zupę, placuszki i sałatkę. Do tego przedstawię całą kolekcję ciekawych i mało znanych przypraw m.in.: macierzankę, hyzop, galgant, bertram i inne. Ugotujemy z zebranych ziół i kwiatów smaczne potrawy na cały dzień.
Termin: 04.06.2016 r.

 

Plan warsztatów – jesień 2015:

1. Festiwal warzyw – najciekawsze warzywa w najsmaczniejszych odsłonach!

Omówimy podstawy makrobiotyki i przedstawię wartościowe warzywa, które odeszły do lamusa (np. topinambur, pasternak, jarmuż itp.) oraz całą plejadę dyń (Hokkaido, piżmową, ambar, makaronową), ale podzielę się też najlepszymi pomysłami co z nich zaskakującego i smacznego zrobić na słono i słodko. Warzywa będą pochodzić z naszej mazurskiej uprawy biodynamicznej.
Termin: 14.11.2015 r.

2. Smacznie, zdrowo i bezglutenowo

Przybliżę problem wszechogarniającego nas glutenu oraz pokażę jak upiec smaczne i bezpieczne chleby, zrobić inne mączne potrawy oraz desery unikając wysoce przetworzonych gotowych składników bezglutenowych.
Termin: 28.11.2015 r.

3. Zdrowe desery bez… (cukru, nabiału, glutenu i tłuszczów zwierzęcych), też na święta!

Zaproponuję szereg naturalnych zamienników cukru nawet tego trzcinowego. Pokażę pomysły na słodkie i smaczne desery wykluczając część lub nawet wszystkie z wymienionych powyżej składników. Dla dorosłych i dzieci 🙂
Termin: 05.12.2015 r.

Używamy certyfikowanych składników
ekologicznych i bezglutenowych: